Najbolji studentski radovi i projekti

Najbolji studentski radovi i projekti

Tokom proteklih godina, pored brojnih seminarskih, diplomskih i master radova, studenti Slobomir P Univerziteta su radili na velikim i kavalitetnim projektima. Neke od njih vam predstavljamo u nastavku

SISTEM ZA POMOĆ SLIJEPIM LJUDIMA

Imagine-Cup-2013-Slobomir-P-Univerzitet-300x197Bosnu i Hercegovinu je 2012. godine u finalu prestižnog Majkrosoftovog takmičenja “Imagine Cup” uspješno predstavljao “SPU Team”, odnosno ekipa studenata sa Slobomir P Univerziteta, Branko Krstić, Igor Perić, Igor Lale i Igor Tomić, koji su tom prilikom predstavili svoj projekat “ICU – Interactive Cognitive Unit”. Riječ je o sistemu koji pomaže slijepim i osobama sa oštećenim vidom pri snalaženju u prostoru, tako što informacije o slici, koju bi inače videli sopstvenim očima, prenosi taktilnim putem u obliku vibracija na kožu podlaktice. Na ovaj način osobe stiču osjećaj o položaju stvari u njihovoj neposrednoj okolini i njihovim karakteristikama (obliku, boji i dr). Projekat je realizovan pomoću Microsoft Kinect uređaja, čime je ova ekipa pokazala daleko veće mogućnosti uređaja koji je prvobitno, po specifikaciji Majkrosofta, bio osmišljen samo za zabavu uz konzolu XBox360.

„FLOODSIM PROJECT“

Projekat „FloodSim Project“ su 2011. godine uradili studenti Fakulteta za informacione tehnologije, Igor Perić i Branko Krstić, a rješenje se zasniva na ljudskoj nemogućnosti predviđanja smjera i intenziteta toka vode na površini zemljine kore usljed raznih prirodnih katastrofa (poplava, rušenja brana, cunamija, obilnih padavina i slično). Njihov softver je sposoban da izvrši simulaciju toka u realnom vremenu, procjenu položaja i količine vode nakon nekog vremenskog perioda i grafički prikaz rezultata raznih scenarija u slučaju bilo kakve poplave i kao takav namijenjen je smanjenju neizbježne štete koju prirodna nepogoda jednostavno mora proizvesti. Sa tehničkog aspekta ovo rješenje je zaista jedinstveno jer je prvo koje je u ovu svrhu upotrebilo moć paralelne obrade na brzim procesorima grafičke kartice (koji se inače koriste za računarske igre) da bi poboljšalo brzinu rada i omogućilo simuliranje kretanja vode na velikim površinama. Simulacija u realnom vremenu dala je mogućnost ljudima da eksperimentišu u kritičnim slučajevima, vide ishode zamišljenih preventivnih akcija (prokopavanje kanala za odvod, podizanje nasipa i dr) na ekranu računara i na osnovu grafičkog i statističkog prikaza rezultata donose odluke o tome koja će se akcija sprovesti u djelo.

 

Podijeli:
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinmail